Yleistä

Ferno Norden Oy, Y-tunnus 0577048-5 omistaa webkaupan www.fernonorden.fi. Alla löydät ostoehdot, jotka ovat voimassa sivustolla www.fernonorden.fi Pidätämme oikeudet yksittäistapauksissa, ennen tilausvahvistusta, kieltäytyä toimittamasta, tai muuttaa asiakkaan tilausta, jos asiakas on antanut väärät henkilötiedot, tai jos asiakkaalla on maksuhäiriömerkintä.

Myyjä varaa oikeudet tuotteen loppumiseen, samoin kuin mahdollisiin kuva- ja kirjoitusvirheisiin sivustollamme, esimerkiksi tuotekuvauksessa tai teknisissä tiedoissa, hinnoitteluvirheisiin ja hinnanmuutoksiin tilanteissa, jossa toimittajamme hinnat ovat muuttuneet, samaten kuin valuuttakurssimuutoksiin. Myyjä varaa myös oikeuden varastomuutoksiin tilanteissa, jossa tuotetta ei olekaan varastossa. Myyjä varaa oikeuden korjata virheelliset tiedot milloin tahansa, ennen tilauksen vahvistamista.

Kuvainformaatio sivustollamme on nähtävä vain kuvituksena, joka ei takaa, että tuote näyttää juuri samanlaiselta, tai että tuotetta on juuri kuvassa näkyvä määrä. Kuva ei myöskään ole tae tuotteen oletetusta alkuperästä.

Vastaamme normaalisti sähköpostilla kyselyihin 48 tunnin sisällä (työpäivinä) siitä, kun olemme saaneet kyselyn. Tämä tarkoittaa kysymyksiä ostoista ja ostoehdoista.

Kaikkien tuotteittemme mukana tulee käyttöohje

Ostoehdot

Ferno Norden Oy ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa (alle 18v) ilman huoltajan suostumusta. Varaamme oikeuden kirjoitus- ja painovirheisiin hinnoittelussa. Yksityishenkilöt maksavat Klarnan kautta ja yritykset luottotarkistuksen jälkeen laskulla.

Avoin kauppa

Ferno Norden Oy ei sovella avointa kauppaa.

Maksu

Ferno Norden Oy hyväksyy tällä hetkellä kaksi eri maksuvaihtoehtoa; Klarna yksityishenkilöille ja lasku yrityksille. Klarnan välityksellä voit maksaa luottokortilla, osamaksulla tai laskulla.

Jos haluat käyttää Klarnaa, lue lisää täältä.

Sovellamme laskutusta yritysten kanssa luottotarkistuksen jälkeen, joka tehdään ensimmäisen oston yhteydessä.

Lasku

Yrityksellä on mahdollisuus suoralaskutukseen Ferno Norden Oy:n kanssa luottotarkistuksen jälkeen. Jos haluatte avata tilin, ystävällisesti olkaa yhteydessä talousosastoomme.

Osamaksu

Ferno Norden ei sovella osamaksua yritysten välillä.

Yksityishenkilöt voivat sopia osamaksusta Klarnan kanssa.

Toimitusehdot

Toimitusaika on normaalisti 2-5 työpäivää, jos tuotetta on varastossamme. Jos tuotetta on toimittajamme keskusvarastossa, on toimitusaika 2-7 työpäivää. Jos toimitusaika on pidempi kuin odotettu, otamme yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla. Jos emme kykene selvittämään toimitusongelmaa kohtuullisessa ajassa, on asiakkaalla oikeus perua kauppa. Yritämme aina toimittaa tilauksen niin pian kuin mahdollista. 

Yksityishenkilöiden toimituksissa käytämme tällä hetkellä Schenker Privpac:a.  Toimituksesta ilmoitetaan tekstiviestillä ja se haetaan asiamiehen luota. Toimitukset 20kg:n asti: Tuotteet lähetetään normaalisti Schenker Privpac:lla noutopisteeseen, joka tällä hetkellä on R-Kioski. Toimitus kestää 2-5 arkipäivää, jos tuote on varastossamme. Jos tuote on toimittajamme keskusvarastossa, kestää toimitus 2-7 arkipäivää. Toimitus on pääsäännön mukaan noudettavissa noutopisteestä 14 päivän ajan. Toimituksen noutopisteeseen saapumispäivänä asiakkaalle lähetetään tekstiviesti ja muistutusviesti kaksi päivää myöhemmin.

Suuremmat tuotteet toimitetaan Schenkerillä koko maahan. Kun tuote/toimitus on saapunut terminaaliin, saa asiakas puhelinsoiton, jossa sovitaan toimituksen aikaikkuna. Schenker tiedustelee puhelimitse vielä ennen toimitusta, että asiakas on paikalla. Toimitukset ovat arkipäivisin klo. 8.00-16.00 välisenä aikana. Tuotteet toimitetaan alaovelle, jos toimitus on kerrostaloon ja tontin rajalle, jos toimitus on omakotitaloon, tai niin lähelle alaovea/tontin rajaa, kuin kuorma-autolla voi ajaa. Huomioikaa, että on kuljetusliikkeen vastuulla ehdottaa aikaikkunaa ja aikaikkuna on tyypillisesti neljä tuntia; esimerkiksi klo 8.00-12.00. Jos toimitusta ei voida jakaa asiakkaalle, palautuu se kuljetusliikkeelle ja eteenpäin Ferno Nordenille. Jakamattomista toimituksista perimme 30 €: n käsittely- ja hallintokulut. Muista aina siis ilmoittaa esteestä ajoissa.

Tuotteet, jotka on tilattu sivulta www.fernonorden.fi, toimitetaan ainoastaan Suomeen.

Varaamme oikeuden siihen, että sivustomme ilmoittama varastotilanne ei välttämättä pidä paikkaansa, koska se ei päivity reaaliajassa. Jos haluat varmistua asiasta, ole meihin yhteydessä ennen tuotteen tilausta.

Paluurahti
Kuluttajana vastaat paluurahdin kustannuksista ja riskeistä. Tämä riski käsittää muun muassa tuotteen rikkoutumisen tai katoamisen kuljetuksen aikana. Suosittelemme, että vakuutatte kuljetuksen kuljetusliikkeen kautta. Myös me voimme korvausta vastaan hoitaa paluurahdin. Huomioi, että asiakas vastaa paluukuljetuksessa tavaran asianmukaisesta paketoinnista.

Lähetyskulut

Ferno Norden Oy veloittaa yksityishenkilöiden lähetyskuluina xxx €, kun maksu tapahtuu Klarnan kautta. Yrityksiä laskutetaan toteutuneista rahtikuluista.

Peruutukset

Voit peruuttaa tilauksesi maksuttaa siihen asti, kunnes tavara on toimitettu kotiin tai noutopisteeseen. Peruuttaminen tapahtuu helpoimmin lähettämällä sähköpostia osoiteeseen foy@fernonorden.com. Älä unohda liittää mukaan tilausnumeroa. Hyvitys suoritetaan samalla maskutavalla, jota käytettiin tilausta tehdessä.

Takuu

Ferno Norden Oy myy kaikki tuotteensa 1 vuoden takuulla (usein 2 vuotta), riippuen valmistajasta. Jos olet epävarma, ole meihin yhteydessä. Takuu koskee Suomea ja kattaa virheet, jotka tuotteessa on jo toimituksen yhteydessä. Jos tuotteessa on valmistusvirhe, tuote joko korjataan, tai vaihdetaan uuteen. Lisäksi saat korvauksen mahdollisista lähetyskuluista. Jos tuotteessa ei todeta olevan vikaa, tai vika on aiheutunut vääränlaisesta käytöstä tai huolimattomuuden seurauksena, veloitetaan asiakkaalta mahdolliset korjaus- ja lähetyskulut.

Reklamaatio

Ferno Norden Oy seuraa Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeita ja suosituksia. Riitatilanteissa voit hakea ratkaisua www.kkv.fi
Ole meihin yhteydessä sähköpostilla: foy@fernonorden.com
 

Kuluttajilla on lisäksi Kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Palautuksen hyväksymisen ehtona on se, että tuote on käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa ja -pakkauksessa. Palautuksen toimituskulut jäävät asiakkaan maksettavaksi. Palautetuista tuotteista hyvitämme niistä maksetun summan toimituskuluja lukuun ottamatta takaisin. Hyvitys suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytettiin tilausta tehdessä.

Tiedotus peruutusoikeudesta

Tiedotus peruutusoikeudesta ennen ostoa
Myyjän on tiedottettava peruutusoikeudestasi selkeästi ennen ostotapahtumaa.
 

Tiedotus peruutusoikeudesta oston jälkeen.
Ostotapahtuman jälkeen saat uudelleen tiedon peruutusoikeudustasi. Voit saada tiedon joko paperilla, tai sähköpostilla. Saat myös tiedon siitä, minne olla yhteydessä, jos päätät käyttää peruutusoikeuttasi.

Milloin peruutusoikeus astuu voimaan?
14 päivän peruutusoikeus astuu voimaan siitä päivästä, kun otat tuotteen vastaan ja saat tiedon peruutusoikeudestasi. Jos et ole saanut tietoa peruutusoikeudestasi, on sinulla 1 vuoden peruutusoikeus. Jos käytät oikeuttasi peruuttamiseen, täytyy sinun aina tiedottaa myyjää asiasta. Asiakas maksaa paluurahdin.

Tavaran tarkastus
Sinulla on oikeus tarkastaa tilaamasi tavara. Jotta voit käyttää palautusoikeuttasi, täytyy tavaran olla nk. olennaisesti muuttumaton. Tämä tarkoittaa, että voit avata pakkauksen ja kokeilla tuotetta, mutta et väärinkäyttää, etkä käsitellä sitä huolimattomasti. Pakkaus tulee avata varovasti ja siististi. Ferno Norden Oy:llä on oikeus pidättäytyä palautuksesta tai pienentää summaa , jos tavaraa on käsitelty huonosti tai väärin tai se ei kunnoltaan vastaa uudenveroista tuotetta. 

Maksun hyvitys
Kun palautat tuotteen, tulee myyjän palauttaa maksu, poislukien paluurahti, mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun myyjä on saanut tiedon kaupan peruuttamisesta. Asiakkaan on mahdollista joutua odottamaan, että palautettava tuote saapuu meille, tai sinulla on esittää todistus, että olet palauttanut tuotteen. Takaisinmaksettavasta summasta myyjällä on oikeus vähentää se summa, jonka verran tuotteen arvo on laskenut, edellyttäen että arvon lasku johtuu ostajan huolimattomuudesta käsitellä palautettavaa tavaraa, tai että ostaja on käyttänyt liian kovia keinoja selvittääkseen tuotteen ominaisuuksia tai toimintaa. Reklamaatioissa takaisinmaksun tulee tapahtua ilman tarpeetonta viivettä.

Milloin tuotteella ei ole palautusoikeutta?
Jos tuote on sinetöity ja sinetti on avattu, tai jos tuote on valmistettu toiveittesi mukaan, voit sopia myyjän kanssa, että tuotteella ei ole palautusoikeutta. Muissa tapauksissa myyjällä ei ole oikeutta poistaa palautusoikeutta.  

Kampanjat

Kampanjat ja loppuunmyynnit ovat voimassa ainoastaan siihen asti, kun tuote loppuu varastosta, tai vaihtoehtoisesti tiettyyn päivämäärään asti, jos sellainen on annettu.

Cookiescript_new